8 nov. 2010

Julkort med.......

Spotlight teknik, det här vad de första kortet jag gjort med en sån här typ av teknik. Har nu lärt mig att det skulle passa bättre med en stämpel där man kan måla klara färger! Men som sagt nu fick det bli så här och de kan ju bara bli bättre nästa gång ;)

Vad faktiskt en kul grej att göra, man behöver inte ens måla hela stämpeln och det
blir ändå ett bra kort :) Jag hittade den här tekniken på youtube (självklart) och det här är länken Spotlighting technique :)




Jamen där har vi resultatet :) Tycker stämpeln är skiiit söt men som sagt nästa gång blir det nog en stämpel där man kan måla starkare/klarare färger :)

Ska nog försöka mig på ett nytt redan nu ;)

Over And Out!

6 kommentarer:

  1. Kul att fler gillar spotlitghting! :-)
    På onsdag ska jag köra tekniktips om just det på ScrappaLoss. När jag publicerat det, gå gärna in där och lägg in en länk hit bland kommentarerna!
    Jag försöker ragga folk till att göra så på mina DT-dagar så man får ihop en liten inspirationsbank. Samtidigt är det ju kul att få visa lite vad man pysslar med. :-)
    Nina, DT http://scrappaloss.blogspot.com

    SvaraRadera
  2. Jo jag hittade det på youtube igår och föll för det direkt :) Lär nog bli många fler såna kort ^^

    Jaha jamen det ska jag självklart göra, är bara kul om man kan hjälpa till att inspirera lite på andra ställen än på sin egen blogg :)

    Erika.

    SvaraRadera
  3. Ahaaaaa
    Måste provas :)
    Jättefint som vanligt :)

    Kramen

    SvaraRadera
  4. Vilket fint kort, Tack för länken till you tube.
    Detta måste jag testa någon gång.

    //Jenny/e.j.m

    SvaraRadera
  5. Gud va du är duktig vännen!! :D sjukt fint!!

    SvaraRadera
  6. Jättekul att du kom ihåg att länka på ScrappaLoss!
    Det är ett fint kort som förtjänar att synas :-)
    Nina, DT ScrappaLoss
    scrappaloss.blogspot.com

    SvaraRadera