26 sep. 2010

Älskade rosett!

NUUU så har mina problem blivit lösta, eller ja i alla fall några av dom. Jag har länge suttit och funderat över hur alla människor får såååå snygga rosetter på deras kort och idag snubblade jag över en blogg av en tjej som heter Anna och mitt lilla problem var som bortblåst. Hon har steg för steg beskrivning med bilder hur man gör en skiit snygg dubbelrosett.

http://annaspyssel.blogg.se/2009/october/att-knyta-rosetter.html <--Där hittas den!

Jag har provat på att göra några stycket och dom blir riktigt snygga ^^ Då har vi ju bara mitt andra problem som jag hoppas få löst snart, hur man får band och rosetter att sitta snyggt på ett kort utan att behöva använda häftapparaten!!! Jag gissar väl på att alla av er om läser nu tycker att jag är konstig som ställer en sån lätt fråga, men det går verkligen inte. Jag har rådfrågat en kvinna redan så nu väntar jag bara på svar och jag hoppas verkligen att det svaret blir en lösning på mitt andra problem :P

Som sagt jag är väldigt nybörjare, även om jag har gjort det ett tag så har jag aldrig riktigt förstått mig på vad jag gör tills nu då det börjar gå lite uppåt ^^
Men om ni har några tips och idéer som skulle kunna hjälpa mig på det minsta lilla sätt så SKRIV :D

Har börjat göra julkort, bara hunnit med 3st än men jag ska göra minst 4st till för att jag ska kunna skicka till dom jag vill så nu kommer jag nog att återgå till det. Får hoppas man får någon oväntad inspiration så man kan göra fin fina kort till mina nära och kära ^^

Kommer att lägga in bilder snart på de kort jag gjort, min pojkvän måste bara hjälpa mig med att ta bilderna... Han har ju en sån där hightec kamera som inte jag förstår mig på :P

Over And Out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar