9 sep. 2013

Uppdatering

Vad kan jag säga, som vanlig är det längesedan jag skapade något, finns mycket att kunna skylla på...flytt, jobb som tar mycket tid, pendling m.m.

Men det ska vi inte fokusera på idag! För nu tänkte jag visa två av mina färdiga kreationer :)

Först ut har vi ett kort som jag hastigt och lustigt gjorde till en gammal klasskompis som nyss öppnat en egen konferensverksamhet i Ulltuna. Jag kände att jag ville ha med mig något och nyligen hade jag kokat marmelad så en burk med de hade jag tänkt ge bort. Men det kändes lite fattigt så jag panikskapade ett kort.

Jag som nu har hamnat i en typ av torka tog till och scrapliftade en annans kort, och jag blev då nöjd över resultatet!



Min andra skapelse är en enkel tehållare, men jag måste medge att knåpa ihop basen var simpelt men när det kom till min lilla lapp-täcks-mönster så höll jag på att bli måttligt less. Tänk er bara att (jag kör old-fashion) först klippa alla små bitar, sedan "rispa" varje liten ruta för att sedan limma fast dem igen. Kan säga att jag hade rätt så ont i fingrarna efter det!

Men färdig blev den i alla fall!


Nu hade jag tyvärr inte något mer att dela med er, MEN på onsdag kommer jag med största sannolikhet spendera min eftermiddag hos Scrapdraken är i Uppsala då de har pysselkväll på onsdagar. Så förhoppningsvis kommer jag hem med någon/några färdiga kreationer.


Hoppas ni får en fortsatt trevlig måndag!

2 kommentarer: